اهمیت رانژه کردن خط تلفن

در بسیاری از مواقع برای کاربران ADSL پیش آمده است که به دلیل کند بودن، بی‌کیفیت بودن سرعت اینترنت دچار مشکل می‌گردند و یا حتی ممکن است این موضوع در کابل مخابراتی موقتی باشد لذا کاربر نمی‌تواند براحتی دانلود، آپلود و یا دیتا خود را انتقال دهد.
لذا این معضل برای شرکت‌ها، کارخانه‌ها و بسیاری از مشاغل که دارای کاربران زیادی هستند سبب بروز مشکلات فراوانی می‌گردد.
در بعضی موارد افراد تصمیم می‌گیرند از خدمات شرکت‌های اینترنتی مناسب‌تری استفاده کنند ولی برای طی این روند با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند شد.
زمانیکه شرکت بخواهد قرارداد خود را فسخ کند برای اینکه شما که بعنوان مشتری آن موسسه هستید را از دست ندهند فرصت‌های و راهکاری دیگری در اختیار شما قرار می‌دهند. ولی در نهایت تمام این راه حل‌های ارائه شده توسط آنها کاملا بی نتیجه است و در نهایت یک نوع بهانه جویی بیش نیست. مدیا کابل با ارائه این مقاله سعی در آشنا نمودن شما با فرآیند رانژه کردن خط تلفن دارد.

رانژه کردن خط تلفن یعنی چه؟

 کلمه رانژه ارتباطی مستقیم با صنعت مخابرات دارد. در حقیقت رانژه کردن عملی است که بین خط تلفن مشترک و شرکت ارائه دهنده ADSL و VDSL ارتباط برقرار می‌کند که داده‌ها و سیگنالهای صوتی انتقال پیدا می‌کند.

 رانژه کردن خط تلفن بدین معنی است که هم صدا، هم تصویر بر روی یک خط بطور همزمان انتقال پیدا می‌کند. همچنین می‌تواند سرویس ADSL را نیز ارائه دهد.

 رانژه کردن عملی است که در آن شرکت مخابرات بین تلفن مشترک و شرکت خدمات اینترنتی ارتباط برقرار می‌کند. در این عملیات سیم تلفن مشترک توسط مخابرات عوض می‌گردد.

لذا این عوض کردن مسیر با توجه به درخواست مشتری و همچنین نامه از طرف شرکت برای مخابرات صورت می‌گیرد.

نکات مهم در ارتباط با رانژه کردن خط تلفن

  • عوض کردن مسیر باید با درخواست مشتری و نامه از سوی شرکت برای مخابرات انجام شود.
  • قبل از استفاده از خط باید توسط مخابرات رانژه شود.
  • این عملیات بین 1 تا 3 روز کاری طول می‌کشد.
  • کافیست با واریز نمودن وجه منتظر تماس کارشناسان باشید تا با خالی شدن پورت خط شما را رانژه کنند.

دیدگاه شرکت مخابرات در مورد رانژه کردن خط تلفن

شرکت مخابرات در مورد عمل رانژه کردن خط تلفن می‌گوید: که این عملیات پیچیده و ظریف می‌باشد. لذا ضمن انجام شدن مراحل رانژه کردن خط تلفن کارمندی از سمت شرکت مخابرات تمام مراحل را بررسی می‌کند تا مشکلی ایجاد نشود. نهایتا تمام کاربرانی که خط تلفن آنها بصورت رانژه شده است به کیفیت بالای اینترنت دست پیدا کرده‌اند.

بنابراین افرادی که خطوط تلفن آنها از سیم رانژه مخابراتی نیست به سرعت اینترنتشان اعتراض دارند. لذا همین امر سبب شده تا در کسب و کارشان اختلال ایجاد شود. بنابراین برای حل شدن این معضل رانژه کردن خط تلفن بسیار کاربردی می‌باشد.
رانژه کردن خط تلفن شامل ریزه‌کاری های زیادی می‌باشد علاوه بر آن باید مابین مخابرات و شرکت اینترنتی هماهنگی صورت گیرد تا این عملیات انجام شود. معمولا این کار با استفاده بیش از 72 ساعت زمان می‌برد.