مهمترین  و کاربردی ترین روش تشخیص CCA از مس

CCA، CCS از لحاظ ظاهری به فلز مس کامل شبیه می‌باشند ولی مقابل حرارت متفاوت بوده است. آسان‌ترین روش تشخیص CCA از مس در کابل به کمک شعله فندک بر روی رشته‌های فلزی سیم و کابل می‌باشد. اگر مس باشد گداخته می‌شود ولی اگر CCA باشد یک نوع پودر سیاه رنگ تولید می‌شود. البته وزن جعبه یا حلقه کابل جهت تشخیص CCA از مس نیز بسیار موثر است. زیرا CCA از مس قطعا سبکتر می‌باشد.
مدیا کابل سعی بر آن دارد تا نیازهای مشتریان خود را با بهترین کیفیت و قیمت مطلوب برآورده نماید.

امروزه کابل‌های افشان با رسانای آلومینیومی در کشور تولید می‌گردد که به آن CCA می‌گویند. همچنین سیم‌هایی تولید می‌گردد که از آهن تشکیل شده فقط یک لایه باریک مس روی سیم قرار می‌گیرد. این نوع سیم‌ها داخل بازار به CCS معروف هستند. یکی از دلایل آتش سوزی در کابل CCA،  کم بودن میزان رسانای آن می‌باشد.

مس معمولا برای مسافت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. لذا برای مدت زمان طولانی زیر ساخت شبکه دچار مشکلاتی می‌شود.
مس یک نوع فلز گرانتر از آلومینیوم است نهایتا کابل تمام مس از کابل‌هایی با روکش آلومینیوم گران تر می‌باشد. در بازار امروزی برخی از خریداران با وجود اطلاع نوع محصول آن را تهیه می‌کنند. زیرا فکر می‌کنند که کابلی با قیمت بسیار مناسب خریداری کرده‌اند.
اما لازم به ذکر است بدانید ممکن است خرید این نوع کابل برای آینده مشکلات همچنین خساراتی برای شما بوجود آورد. بدین ترتیب شخص فروشنده یا کارخانه تولید کننده هیچ گونه تعهدی در قبال این زیان‌ها را متقبل نمی‌گردند.

سیم و کابل CCA و CCS به چه منظور تولید می‌گردد؟

در کشورهای خارجی تجهیزات سیم و کابل پیشرفت فراوانی داشته لذا همین امر نشان دهنده این بوده که CCA بسیار کاربردی بوده وگرنه تولید چنین تجهیزاتی لزومی نداشت.
از کاربردهای مهم سیم و کابل CCA، CCS می‌توان تهیه کابل‌های همچون کابل شبکه، CAT،AUX، Coaxial، Tel اشاره نمود. زمانی که جریان بطور موقتی از آنها عبور کند کارآمد می‌باشد. ولی در صورت استفاده مداوم و هر روزه موجب بوجود آمدن آتش سوزی می‌گردد.
بنابراین در آینده‌ای نه چندان دور برای انتقال اطلاعات به سرعت بیشتری نیاز داریم بدین ترتیب این CCA کافی را ندارند.
ولی متاسفانه داخل کشور ما این تجهیزات برای مصارف نادرست و غیر ضروری بکار گرفته می‌شود. زیرا قیمت مس و آلومینیوم کاملا متفاوت است. قیمت آلومینیوم یک سوم قیمت مس بوده لذا سود بسیار خوبی نصیب فروشنده، تولید کننده، مقدار کمی نیز سهم خریدار می‌گردد.