انتخاب سیم و کابل با‌کیفیت چه اهمیتی دارد؟

با توجه تنوع کابل شبکه، کابل فیبر نوری، کابل مخابراتی و .... با برند های مختلف در بازار به طور واقع خریداران هنگام انتخاب کابل با‌کیفیت دچار مشکلات عدیده ای می شوند. به طور حتم مسئله ای خیلی مهم است و خریدارن باید به این موضوع اهمیت خاصی داشته باشند این است که قطعا از محصولات استاندارد استفاده شود. در راستای رسیدن به این هدف مجموعه مدیا کابل سعی بر این دارد که با دادن اطلاعات در خصوص این موضوع مشتریان بتوانند سیم و کابل های مرغوب را با کیفیت بالا انتخاب نمایند.

روش شناسایی کابل با‌کیفیت به روش های خیلی ساده:

  1. سطح خارجی سیم و کابل کاملا صاف باشد در حقیقت هموار نبودن و برآمدگی داشتن سیم یکی از معایب آن است که به راحتی با لمس کردن آن متوجه خواهید شد.

  2. اندازه قطر روکش کابل باید مناسب باشد، باید در نظر داشته باشید که زیاد و کم بودن قطر روکش کابل با‌کیفیت باید استاندارد باشد بطوریکه این فعل ایمنی آن را کاهش داده و صدمات جبران ناپذیری وارد کند. برخی از شرکتهای مخطی تولید کننده با افزایش عایق (کم کردن مس درون آن) می‌خواهند وزن محصول خود را مناسب جلوه دهند که در واقع این کار اصلا اصولی نیست و کیفیت آن را کاهش می‌دهد.

  3. یک برش ساده از سطح مقطع سیم باید مس داخل غلاف در مرکزش قرار گرفته باشد.

  4. لزوما باید ضخامت عایق در تمام نقاط اطراف مس لزوما یکسان باشد.

  5. نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشم این است که روکش کابل حتما حالت کشسانی داشته باشد و با کمی کشیدگی به راحتی از مس جدا گردد.

  6. مس درون کابل با‌کیفیت باید درجه خلوص بالایی(99.98 ) برخوردار باشد

خصوصیات دیگر مس کابل با‌کیفیت موارد زیر است:

  • دارای انعطاف پذیری مناسب

  • کاملا براق یعنی بدون هیچ گونه سیاهی

  • قرار گرفتن در درون روکش مطابق جدول استاندارد